X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Bilgi Bankası

AnasayfaBilgi BankasıSözlükA-CCost Per Click (CPC) Nedir?

Cost Per Click (CPC) Nedir?

Cost Per Click yani tıklama başı ödeme demektir. Reklam verdiğiniz site ile anlaşmanız doğrultusunda tıklama başına anlaşmış olduğunuz rakamı ödersiniz. Yaygın bir çalışma şeklidir. En iyi örneği Google Adwords reklamlarıdır. Sitenize gelen her bir tıklama için bir bedel ödersiniz.

CPC’nin Avantajları Nelerdir?

CPC nedir, CPC’nin avantajları nelerdir soruları sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Tıklama başı maliyet olan CPC, kullanıcılarına çok sayıda avantaj sağlayarak başarılı sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Bir anahtar kelimeye verilecek olan maksimum TBM teklifini müşteri sunar. Bu nedenle anahtar kelime başı maliyet müşteriler tarafından belirlenir.
  • Reklam gösterildiği zaman değil, tıklanıldığı zaman ödeme yapılır. Bu nedenle çok daha karlı ve verimlidir.
  • Reklam stratejisi doğru yapıldığında, oldukça etkili sonuçlar ortaya çıkar.

CPC Nasıl Hesaplanır?

Tıklama başı maliyetin yani CPC’nin hesaplanması oldukça kolay bir işlemdir. Örneğin;

CPC = Tıklama Başı Maliyet x Tıklama Sayısı

Yani şayet tıklama başı maliyet teklifi olarak müşteri 4 TL verirse ve toplam reklama 1000 tıklama gerçekleşmişse;

CPC = 4 TL x 1000

CPC = 4000 TL olur.

Aradığınız Bilgiyi Bulamıyor musunuz?

Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,

Bir Destek Talebi Oluşturun.
Faydalı Buldunuz mu?
(198 defa görüntülendi. / 1 kişi faydalı buldu.)

Bir Sorunuz mu Var?

Sorularınızı cevaplamayı bekleyen muhteşem bir ekibimiz var.
Bize Ulaşın.