Cost Per Click yani tıklama başı ödeme demektir. Reklam verdiğiniz site ile anlaşmanız doğrultusunda tıklama başına anlaşmış olduğunuz rakamı ödersiniz. Yaygın bir çalışma şeklidir. En iyi örneği Google Adwords reklamlarıdır. Sitenize gelen her bir tıklama için bir bedel ödersiniz.
CPC nedir, CPC’nin avantajları nelerdir soruları sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Tıklama başı maliyet olan CPC, kullanıcılarına çok sayıda avantaj sağlayarak başarılı sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:
Tıklama başı maliyetin yani CPC’nin hesaplanması oldukça kolay bir işlemdir. Örneğin;
CPC = Tıklama Başı Maliyet x Tıklama Sayısı
Yani şayet tıklama başı maliyet teklifi olarak müşteri 4 TL verirse ve toplam reklama 1000 tıklama gerçekleşmişse;
CPC = 4 TL x 1000
CPC = 4000 TL olur.
Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,
Bir Destek Talebi Oluşturun.