Cost Per Mille (CPM), bin gösterim başına maliyet anlamına gelen bir dijital pazarlama terimidir. Bir web sitesinin, ziyaretçisi tarafından bir reklamı tıklama zorunluluğunun bulunmadığı pazarlama modelidir. CPM’in bir diğer ifade biçimi BGBM‘dir. BGBM modeline aşina olanlar bazen yanlışlıkla “BGBM” de “M” nin “milyon” anlamına geldiğini düşünürken, gerçekte “M” Roma sayılarındaki “bin” (1000) rakamını sembolize etmektedir. Dolayısıyla “BGBM” kelimenin tam anlamıyla “Bin gösterim başına maliyet” anlamına gelir.
Reklam verirken CPM’i 1 TL’den anlaşmışsanız, verdiğiniz reklamın 1.000 kez gösterimi karşısında 1 TL ödeyeceksiniz demektir. Şu an Türkiye’de internet reklamcılığı kullanan bir çok web sitesi CPM modelini etkin olarak kullanmaktadır.
CPM’in Diğer Reklam Modellerinden Farkı Nedir?
Edinme başına maliyet (EBM) ve tıklama başı maliyetin (CPC) yanı sıra CPM (Gösterim Başına Maliyet), seçilen çevrimiçi pazarlama modelinin karlılığını ve maliyet etkinliğini analiz etmenin en iyi yoludur. Radyo, televizyon veya basılı medya gibi analiz edilen ve tahmini dinleme, görüntüleme ve okur kitlesi bazında satılan diğer medya kaynaklarını sağlayan reklam verenler için geri dönüşü en takip edilebilir çevrimiçi pazarlama modelidir.
Aradığınız Bilgiyi Bulamıyor musunuz?
Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,