İstenen hareketi uygulayan ziyaretçilerden elde edilen başarının ölçümüdür. Bu ölçüm sadece bir reklam aracından sağlanmaz. Dönüşüm oranı, bir e-mail listesi için oturum açmak veya bir form doldurmayı içerebilir. İnternetin sağladığı avantajların en önemlilerinden biri; bize kesin verileri sunmasıdır. Reklam verdiğinizde reklamınızın kaç kişiye gösterildiğini, bu kişilerden kaçının reklamınızı tıkladığını net rakamlarla verir. Bu veriler ışığında analiz yapabiliriz. Reklam verirken esas önemli olan bu reklamın amacımıza hangi oranda katkı sağladığıdır. Conversion rate yani dönüşüm oranı bize rakamsal olarak bu oranı verir. Reklamınızın sadece tıklanması çoğu zaman yeterli değildir. E-ticaret siteniz varsa reklamlardan gelen müşterinin sitenizden alışveriş yapması sizin için bir dönüşümdür. Burada dönüşüm oranı, reklamları tıklayarak sitenize gelen kişilerden yüzde olarak kaçının alışveriş eyleminde bulunup işlemi tamamlamasıdır. Örneğin; reklamlarınız, 1000 kişiye gösterildi, 200 tıklama aldı ve bu tıklayanlardan sadece 10 tanesi işlemini alışverişle sonlandırdı. Bu rakamlar ışığında Coversion rate'yi şu şekilde hesaplarız. 10 / 200 = 0,05 yani Dönüşüm oranı %5 'tir. Dönüşüm oranını, e-ticaret sitelerinde yapılan alışveriş yüzdesinin yanısıra, e-bülteninize üye olama, formunuzu doldurtma, uygulamanızı indirtme veya işletmenizin telefonla aranması gibi farklı talepleriniz içinde kullanabilirsiniz. Dönüşüm oranı değeri sadece raklamlarda kullanılmaz. E-mail gönderilerinizin dönüşümlerinde de bu orandan faydalanabilirsiniz. Siz de Pazarlamasyon'un aboneleri arasına katılın, tüm pazarlama konularında bilgilenin! Asla Spam mail almayacaksınız.
Aradığınız Bilgiyi Bulamıyor musunuz?
Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,