İçerikler;
E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren ve online bir mağaza kurarak ürün ve hizmet satışı yapan işletmeler sürekli yeni müşterilere ulaşmak ister. Çünkü e-ticaret firmaları ne kadar fazla müşteriye ulaşırsa o kadar fazla satış yapabilme şansı yakalar. Bu nedenle işletmelerin müşterilerine ulaşması oldukça önemlidir.
E-ticaret firmaları genellikle e-ticarette satış arttırmak ve yeni müşterilere ulaşabilmek için birçok yöntemden yararlanır. Dijital pazarlamadan kampanyalara, kampanyalardan arama motoru optimizasyonuna kadar olan her çalışma e-ticaret firmalarının yeni müşterilere ulaşmasını sağlamakta ve böyle e-ticarette satışlarını arttırmalarına yardımcı olmaktadır.
E-ticaret ile internetten ürün satan ya da satmayı düşünen kişiler için hazırladığımız E-ticarette Müşteri Bulma Yöntemleri adlı bu yazımızda sizlere belirli pazarlama stratejilerinden bahsedeceğiz. Bununla beraber farklı birçok konu hakkında da bilgi verecek ve e-ticarette satış arttırma sürecinizi iyi yönetmenizi sağlayacağız.
Siz de bu yazımızı inceleyebilir ve e-ticarette yeni müşteri bulma yöntemleri hakkında bilgi edinerek satışlarınızı arttırabilirsiniz.
E-ticarette yeni müşteriler bulmak isteyen işletmelerin en önem vermesi gereken çalışmalardan birisi arama motoru optimizasyonu çalışmalarıdır.
Arama motoru optimizasyonu ( SEO) , e-ticaret sitenizi arama motorlarının daha kolay bir şekilde taramasını ve indexlemesini sağlayan çalışmalardır. Bu çalışmalar sayesinde e-ticaret siteniz Google gibi arama motorlarında organik sıralamalar elde etmektedir. Siteniz Google’da ilk sayfaya çıktığında ise daha fazla tüketiciye ulaşmanız mümkün olacaktır.
Günümüzde bir ürün ve hizmet satın almak isteyen kişilerin genellikle ilk aramalarını arama motorlarında gerçekleştirdiği düşünülürse SEO çalışmalarının e-ticarette yeni müşteri kazanmak isteyen işletmeler için oldukça önemli olduğunu söylemek mümkündür.
Sizler de e-ticaret firmanızın; ürün, hizmet ve kampanya sayfaları için arama motoru optimizasyonu çalışmaları yapabilir ve firmanızın Google’da ilk sayfalarda çıkmasını sağlayabilirsiniz. Böylece hem rakipleriniz ile daha kolay rekabete girebilir hem de daha fazla müşteriye ulaşarak e-ticarette satış arttırabilirsiniz.
E-ticaret firmaları hedef kitlelerinde yer alan tüketicilere ulaşmak ya da hedef kitlelerini genişletmek için takipçi sayısı ve reklam istatistikleri iyi olan Influencerlar ile işbirliği yapmaktadır.
Markalar influencer marketing çalışmaları sayesinde hem markalarını tanıtabilmekte hem de ürün ve hizmetlerini daha fazla kişiye ulaştırabilmektedir. Sizler de e-ticaret firmanızın hedef kitlesinde yer alan kişilere ulaşmak ve satışlarınızı arttırmak istiyorsanız Instagram, Twitter ve Youtube gibi sosyal medya platformlarında yüksek takipçi sayısı olan Influencerlar ile iş birliği yapabilirsiniz.
İnternetten ürün ve hizmet satın almak isteyen kişilerin genellikle ilk aramalarını Google üzerinde gerçekleştirdiğini sizlerle paylaştık. Bununla beraber SEO çalışmalarının da yeni müşterilere ulaşmak için ne kadar önemli olduğunu söyledik.
SEO çalışmalarının yanı sıra e-ticaret sitelerini Google’da ön plana çıkarmak isteyen işletmelerin kullanabileceği farklı bir pazarlama yöntemi de bulunuyor. Birçok işletme bir bütçe dahilinde yeni müşteriler bulabilmek için Google Adwords reklamları veriyor.
Google Adwords Reklamları ile işletmeler Google arama sonuçlarının sponsorlu bölümünde yer alma fırsatı yakalıyor ve böylece e-ticaret sitelerini daha önce ziyaret etmeyen yeni müşterilere ulaşarak satış yapma şansı yakalıyor.
Sizler de e-ticarette yeni müşteri bulma yöntemleri arasında yer alan Google Adwords reklamlarını kullanmak için anahtar kelime belirleme, reklam metni hazırlama ve reklam bütçesi belirleme gibi çalışmaları tamamlayabilir ve böylece Google Ads reklamları vererek satışlarınızı arttırabilirsiniz.
Günümüzde birçok e-ticaret firması blog yazıları sayesinde hedef kitlelerinde yer alan kişilere ulaşarak satış yapma fırsatı yakalıyor. Herhangi bir ürün satın almak istemeyen milyonlarca kişi her gün arama motorlarında farklı konularda araştırmalar yapıyor. Örneğin;
Gibi konular insanların en çok araştırma yaptığı konular arasında yer alıyor. E-ticaret yeni müşteri kazanmak isteyen birçok işletme ise hedef kitlelerinde yer alan ve farklı konularda araştırma yapan kişiler için blog yazıları hazırlıyor ve bunları e-ticaret sitelerinde paylaşıyor. Yapılan bu çalışmalar sayesinde e-ticaret firmaları hem sitelerine ziyaretçi çekebiliyor hem de blog yazıları içerisinde verdikleri ürün önerileri sayesinde e-ticarette satışlarını arttırabiliyor.
Sizler de e-ticarette yeni müşteri kazanmak istiyorsanız sektörünüzle ilgili konularda araştırma yapan kişilere ulaşabilmek için blog yazıları yazabilir ve bunu e-ticaret sitenizin blog bölümünde paylaşabilirsiniz. Böylece hem daha fazla kişiye ulaşabilir hem de e-ticaret firmanızın satışlarını arttırabilirsiniz.
E-ticaret ile internetten ürün ve hizmet satışı yapan işletmeler için sosyal medya platformları oldukça önemlidir. Çünkü günümüzde birçok kişi sosyal medya platformlarında gördükleri ürün ve hizmetlere daha fazla güvenmekte ve bu ürün ve hizmetleri satın almayı tercih etmektedir. Bu nedenle e-ticarette satış arttırmak isteyen işletmelerin sosyal medyada düzenli paylaşım yapması oldukça önemlidir.
Sosyal medya paylaşımlarını yaparken ise işletmelerin dikkat etmesi gereken birçok önemli nokta bulunmaktadır.
Böylece e-ticaret firmanızın hedef kitlesinde yer alan kişilere daha kolay bir şekilde ulaşabilir ve e-ticarette satışlarınızı arttırabilirsiniz.
E-ticaret satışlarını arttırmak ve e-ticarette yeni müşteri kazanmak isteyen işletmelerin müşteri memnuniyetini ön planda tutması oldukça önemlidir. Çünkü bir e-ticaret firmasından alışveriş yapan ve alışveriş sürecinden mutlu olan kişiler ilgili firmayı yakın çevrelerine de önermektedir. Bu da müşteri memnuniyetine önem veren işletmelerin herhangi bir efor sarf etmeden e-ticarette yeni müşteri kazanmalarına olanak sağlamaktadır.
Sizler de e-ticaret firmanızın müşteri memnuniyetini ön planda tutarak bu avantajdan yararlanabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini ön planda tutmak için ise;
Gibi e-ticaret süreçlerini önemseyebilirsiniz. Böylece hem firmanızdan alışveriş yapan müşterilerin işletmenizden memnun kalmasını ve sadık müşterilere dönüşmesine yardımcı olabilir hem de bu müşterilerin işletmenizi yakın çevreleri ile paylaşmasını ve yeni müşteriler kazanmanızı kolaylaştırabilirsiniz.