Sosyal medya devi Facebook'un uzunca bir süredir WhatsApp'ta reklam yayınlama fikrinin bulunduğu biliniyor. Gelen verilere göre Facebook bu kararını geç de olsa uygulamaya koyacak.
Dünyanın en tanınmış mesajlaşma platformuna sahip olan Facebook, bu hali reklam gelirine de yansıtmanın peşinde. Uzun bir süredir WhatsApp'ta reklam yayınlaması beklenilen şirket, bu planınından vazgeçmedi fakat nasıl gerçekleştireceği konusu ile alakalı kararsızlık yaşıyor. WhatsApp programına hikayeler aynısı "hal" özelliğinin kazandırılmasından bu yana, Facebook'un bu özelliği reklam geliri amacıyla kullanması bekleniyordu. Şimdilik gerçekleşmeyen bu olayla alakalı olarak bir Facebook sözcüsü Engadget'e yaptığı açıklamada, haldeki reklamların WhatsApp amacıyla uzun vadeli bir fırsat olarak kaldığını doğruladı. Bu da demek oluyor ki şirket kısa vadede WhatsApp'ta reklam yayınlamayacak.
Şirket içersinde anlaşmazlıklar var Ayrıca gelen bulgular arasında Facebook'un şifreli mesajlaşma programı olan WhatsApp'ta amaçlı reklamları nasıl uygulayacağı konusu ile alakalı da ayrıntılar mevcut. Şirket kullanıcıya hangi reklamların gösterileceğini tespit etmek amacıyla Facebook ve WhatsApp hesaplarını eşleştirmek amacıyla telefon numaralarını kullanmayı planlıyor.
Ancak bu hal şirket içersinde tartışmalı bir duruma gelmiş halda. Zira bu tür bir gelişmenin, WhatsApp kullanıcıların Facebook hesaplarını silmelerine yol açmasından kaygı ediliyor. Şirket şimdilik reklamları nasıl yayınlayacağına karar vermiş değil ve bu halin kullanıcıların lehine bulunduğunu söylemek mümkün.