Şirket bu yeni özellik ile birlikte “Practice Mode” isimli bir özelliği de yayına almaya hazırlanıyor. Practice Mode sayesinde içerik üreticiler, canlı yayın konukları ile birlikte yayın öncesinde prova yapabilecek.
Yeni canlı yayın planlama özelliği dünyanın her yerinden içerik üreticilere açılacak. İçerik üreticiler, canlı yayının planladıktan sonra planlanmış içeriği Hikayelerde ve Akışta paylaşabilecek. Planlanmış canlı yayını gören takipçiler ise hatırlatıcı özelliğini açarak canlı yayın başlamadan önce bildirim alabilecek.
Canlı yayın planlama özelliği bugünden itibaren tüm kullanıcılara açılıyor. Şirketin yaptığı açıklamaya göre Practice Mode'un yakında yayına alınacağını söyleyelim.
Bir süre önce IGTV konusunda geri adım atan Instagram, Canlı yayınları önemsemeye devam ediyor. IGTV ile akıştaki videoları yeni bir sekme altında birleştiren şirket, görünen o ki; Canlı yayın içerik formatına yatırım yapmaya devam edecek.
Özellikle karantina dönemlerinde sosyalleşmenin ve pazarlamanın önemli bir kolu olarak öne çıkan Instagram canlı yayınları, Mücbir Sebepler gibi yeni içerik formatlarının da hayata geçmesini sağlamıştı. Her ne kadar Instagram'ın TikTok benzeri kısa video formatı Reels, platformun yıldızı olsa da; şirket canlı yayınları öne çıkarmaya niyetleniyor.
Yine de Instagram canlı yayınlarının özellik bakımından piyasadaki rakiplerinden geride kaldığını söylemek mümkün. Uzun yıllardır canlı yayın planlama özelliğine sahip olan YouTube, 2018'de bu özelliği "premier" özelliği ile birleştirerek video yayını öncesinde bir varış sayfası sunmaya başladı. Böyle kanal üyelerinin video öncesinde yorum yapmasını sağlayarak içerik üreticilere yeni gelir modelleri yarattı.
Instagram'In ana şirketi Facebook ise kendi platformunda 2016'dan bu yana canlı yayı odağında planlama, pazarlama ve yayın öncesi topluluk oluşturma özellikleri sunmaktaydı.
Belki de Instagram'ı bunca yıldan sonra harekete geçiren TikTok'un Canlı yayın hamlesi olabilir. Haziran ayında yeni canlı yayın platformunu duyuran TikTok, platform kapsamında etkinlikler, konuşmacılar, soru ve cevap gibi pek çok özelliği yayına aldı.
Nedeni ne olursa olsun, sosyal ağların rekabetinden içerik üreticilerin karlı çıktığını söyleyebiliriz. Platformlar daha geniş kullanıcı tabanına erişmek, daha yüksek etkileşim oranları yakalamak üzere birbirlerini kopyalarken, içerik üreticileri de yeni gelir modellerinden faydalanma imkanı buluyor.