Geçtiğimiz ay Netflix’te 1. sezonu yayınlanan Güney Kore yapımı Squid Game, tüm dünyada adını söz ettirmeye devam ediyor. Kore’nin her kesiminden gelen 456 kişilik bir grup, bir dizi çocuk oyununu oynamaya zorlanır. 45,6 milyar Won’luk (38,7 milyon ABD Doları) ödülü almak isteyen yarışmacıların, bu uğurda hayatlarını riske atmaları gerekmektedir.

Tüm dünyada en çok izlenenler listesinde 1. sıraya yerleşen Squid Game, aynı zamanda dizide bulunan materyallerin gerçek hayattaki satışlarını da büyük ölçüde etkiledi. Örneğin, sadece dizide bulunan yeşil ve beyaz renkli eşofmanın bile satış miktarı yüzde 7 bin 800 yani neredeyse 80 kat arttı. Dizide yer alan şekerden bisküviyi yapan bir Seul sokak satıcısı Yonghui, sabah 11 de dizinin hayranlarının kuyruğa girmeye başladığını ve satışların iki buçuk kat arttığını söyledi.

Netflix’te Squid Game fırtınası

Dizi, Netflix’in popüler yapımlarından Bridgerton ve Lupin’i geride bırakarak, en çok izlenme rekorunu ele geçirdi. Yayınlanmasının üstünden yalnızca 3 hafta geçmiş olmasına rağmen, 90 ülkede zirveye oturmayı başardı. South China Morning Post‘un haberine meşhur Kore yapımı Çin’de de oldukça popüler. Ancak platform devlet tarafından yasaklanmış durumda olduğu için yalnızca korsan kopyaları seyrediliyor.

Yapımcı şirket, seriden ilham alan ve içerisinde tişört, kapüşonlu gibi dizide kullanılan materyallerin satışının olduğu bir internet sitesi açtıklarını ve bu girişimin henüz test aşamasında olduğunu duyurdu. Mağazacılığın, hem ek bir gelir oluşturması hem de abone artış oranında hızlanmaya yol açmasını bekliyor.

Netflix’in Kore yatırımları sonuç vermeye başladı

Amerikalı yapım şirketi, 2015 yılından bu yana Güney Kore’de filmler ve televizyon şovları için 700 milyon dolara yakın yatırım yaptı. Geçtiğimiz 5 yıl içerisinde 80’e yakın Kore dizisi ve filmini platformunda tanıtan Netflix, uzun zamandır ektiği tohumların meyve vermesini bekliyordu.

ABD’de bir kaç yıldır yükselişte olan KPop ve hayran grupları sayesinde, Kore dizilerinin de izlenmesi son 2 yılda iki kat arttı. Netflix Kore İçerik Başkan Yardımcısı Minyoung Kim, “Dünyanın her bir köşesinden izleyiciler, Kore hikayelerine, sanatçılarına ve kültürüne aşık oluyor” dedi. Platformun bu yıl yatırımlarını 500 milyon dolara çıkartması bekleniyor.