Bir çok tasarımcı için renkler, anlatılmak isteneni destekleyen bir araçtır. Bu araçlar duyguları içinde barındırır. Duygular insanlarda satın almayı, kabul etmeyi, aynı düşünmeyi tetikler. Anlatılmak istenen her öykü renklerin içinde insanlara yansıtılır. Renklerin duygusal dünyalarına birlikte bakalım.
Kırmızı Enerji, heyecan ve bir an önce satın alma isteği uyandırır. Kan ve tutkunun rengi olarak görülen kırmızı, butonlarda "Şimdi Satın Al" yazısıyla hızlı aksiyon almanızı sağlayabilir. Kırmızı renginin, sıcaklık, aşk, şehvet, kuvvet, tehlike gibi anlamları da psikolojik olarak görülmüştür. Coca Cola, GNC, RedBull gibi firmaların bu rengi kullandığını görebiliriz.
Turuncu Bir çok tasarımcının coşku ve "daha önce hiç olmadığı kadar iyi" etkilerini bırakması turuncu renginin bir sihiri. Bir an önce satın alımı gerçekleştirmek adına "Sahip Ol" gibi bir butonla bir adım öne çıkabilir. Sıcak duygular, mutluluk, başarı, uyarılma, yaratıcılık gibi etkiler de turuncu rengi için görülen etkilerden. Harley Davidson, Blogger, Fanta bu renklerle bizlerde iz bırakabiliyor.
Sarı Sarının samimiyetini hiç bir renk veremiyor. Bir an için hayal edin dünyayı kaykayla gezen genç bir ruh gibidir sarı. Eğlence, güneş ışığı, akıllılık, neşe etkileri sarının güçlü yönleri. Sarı bir buton yapacak olsanız muhtemelen üzerine "Burada alışveriş yap" gibi bir şey yazarsınız. En önemli etkisi samimiyet zaten. Ferrari, MC Donalds markaları da bu renge güvenenler arasında.
Yeşil Yeşil bizlere parayı hatırlatır, zengin olmayı hayal ettirir. Aynı zamanda güvenliliği, doğayı, temizliği, sağlığı da içinde barındıran yeşil rengi tasarımlarda "Zengin ol" etkisi yaratırken bir çok firmanın "Doğa Dostu" görüntüsü vermek için kullandığını görebiliriz. BP, Starbucks ve genel olarak kullandığımız geri dönüşüm logoları yeşili kullanmışlardır.
Mavi Profesyonelliği, güveni hissettiren bir renk mavi. Gökyüzünün, denizin, stabilitenin, sakinliğin, maskülen etkinin maviyle anlatıldığı bir çok tasarım görmüşsünüzdür. Butonlarınızda "Güvenli Alışveriş" yazısı maviyle birleşince etkisi yoğunlaşmaktadır. Her ne kadar güvenimizi kırsa da Facebook mavi rengini kullananlardan. Intel ise hala güvenimizi sağlamış durumda :)
Mor Sofistikenin, lüksün rengi mor satışlarda da bu etkiyi yaratıyor. Asil, güçlü, hırslı, zengin, gizemli bir algı mor ile yaratılabilir. Milka, Hallmark, FedEx, Yahoo moru tercih edenlerden. Siz de lüks tüketim ürünleri satıyorsanız mor rengini tercih edebilirsiniz.
Pembe İsmi bile içimizde "ne kadar şeker bi renk" etkisi yaratırken tatlılık, şekerlik katan bir renk pembe. Ayrımcılık yapmak istemeyiz ama kadınların üzerindeki etkisinin daha fazla olduğunu söylüyorlar. Diyenlerin yalancısıyız biz de. Gençliğin, romantizmin, feminen etkinin, sağlıklı olmanın renge yansımış halidir. Victoria's Secret, Barbie markalarında bu rengi görmek şaşırtıcı değil.
Siyah Nettir. Renklerin kralıdır. Şimdi siyah bir renk değildir diyenleri duyuyor gibiyiz ama tasarımcılar için özel bir yeri vardır siyahın. Güçlü, lüks, sofistike, güçlü, bilgiç duygular siyahın yarattığı etkiler arasında. Kısacası butonlarda sadece "Satın Al" yazsanız yeterli. Nike, Sony, WWF markaları siyahı kullananlardan.