X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Seksi Meta Etiketleri Oluşturmanın Sırrı Nedir?

AnasayfaYazılarWeb YazılımSeksi Meta Etiketleri Oluşturmanın ...

 eski değerini yitirdi. Meta etiketleri hala ziyaretçiler ve arama motorları için oldukça önemli:

Title (Başlık) - Çok önemli

Description (Açıklama) - Daha az önemli

Image (Görsel) - Hala çok önemli

Keyword (Anahtar kelime) - Önemsiz, negatif etkiye sahip

Olaya tarihsel açıdan bakacak olursak: Keyword etiketleri ilkel robotların Web'de kapı kapı dolaştığı günlerde epey önemliydi. Çünkü; Google ve diğer arama motorları bu anahtar kelimeler sayesinde siteleri kategorilendirebiliyordu.

2009 yılında Google'ın resmi olarak Keyword meta etiketlerinin artık Pagerank açısından bir değerinin kalmadığını ve bu etiketi kullanmanın sıralamanızı olumsuz etkileyebileceğini açıkladı.

Yani; bizler için artık başlık, açıklama ve görsel meta etiketlerinin önemli olduğunu söyleyebiliriz.

Neden Meta Etiketlerinizi "Kusursuz" Hale Getirmek için Uğraşmalısınız?

Birçok nedeniniz var:

  • İnternet ziyaretçilerinin linkiniz ile ilk karşılaştığında görüntülenen bilgiler meta etiketleri yardımıyla çekiliyor. Otomatik meta etiketleri çekildiğinde, stratejiyi elinizin kenarıyla itip, başarıyı algoritmanın ellerine bırakıyorsunuz.
  • Arama motorları hala manuel oluşturulmuş meta etiketlerine değer veriyor.
  • Yalnızca meta etiketi üzerine birkaç dakika fazladan harcamak size SERP'de daha üst sıralarda yer almanızı garantiliyor!
  • Kusursuz bir meta etiketi, siteniz rakiplerinin gerisinde kalsa bile kullanıcılarınızın ilgisini avlamayı başarıyor.

"2 Dakikada" Seksi Meta Etiketleri Nasıl Oluşturulur?

Aşağıya geçmeden önce, kusursuz ve seksi meta etiketleri oluştururken yardım alabileceğiniz birkaç araçtan bahsedeyim:

Yukarıdaki tüm araçlardan bir gün mutlaka faydalanmak isteyeceksinizdir. WM Aracı'nın Meta Tag oluşturucu ve gösterici araçları, size işleri manuel yürütmek istediğinizde yardımcı olacaktır.

WordPress'in Yoast eklentisi ve benim favorim MetaTags.io ise blog vb. CMS sistemleri kullanıyorsanız hedefi 12'den vurmanıza yardımcı olabilir.

Title Tag (Başlık) Oluşturmak:

Size daha önce hiç kimsenin söylemediği bir sırdan bahsedeyim:

Başlık, SEO ve ziyaretçiler için uygun olmalıdır. SEO için uygun bir başlık sizi boşa kürek çekmekten kurtarır. Ama sadece SEO için atılan bir başlık, vahşi SERP'in doğasına uygun değildir.

Aynı zamanda sadece ziyaretçi düşünülerek atılan başlık da işe yaramaz.

Sayfa başlığınız:

  • Kısa ve net olmalıdır: Seks gibi!
  • 50 - 69 karakterden oluşmalıdır. Daha uzun başlıkları Google (giderine göre) masaüstü ve mobil cihazlarda kısaltacaktır.
  • Marka, SEO ve ziyaretçi için uygun olmalıdır. En kötü ihtimalle bunlardan ikisine hitap etmelidir. Yalnızca birine sahip başlıklar, boşa çekilmiş küreklerdir.
  • Vurucu olmalıdır ve "ilgi avına uygun ifadeler" içermelidir. Beynin kritik bölümüne hitap eden bazı sihirli sözcükler şunlardır: "Seks""Bedava""İnanılmaz""Son Şans""Rakipsiz""Sihir""Mucize""Hızlı""Kolay""Aranan""Acele""Şimdi""Şaşırtıcı""Sır".

Oluşturduğunuz Title Tag'in nasıl göründüğünü görmek için MetaTags.io veya WordPress'in Yoast eklentisi gibi araçlardan yardım alabilirsiniz.

Meta Description (Açıklama) Oluşturmak:

Meta açıklamaları artık arama motorları için pek bir anlam ifade etmiyor. Peki, ya sitenize tıklamayı düşünen kullanıcılar ne olacak?

Eğer içeriğinizi pazarlama gayeniz yoksa ve spor olsun diye bir içeriği Web'de yayınlıyorsanız (ben bazen öyle yapıyorum) o zaman meta açıklaması oluşturmanıza gerek yok.

Amacınız daha çok kullanıcıya ulaşmak, içeriğinizi kitlelere ulaştırmak ise o zaman meta açıklamasını Google'ın insafına bırakmamalısınız. Kullanıcıya:

  • Aradığının burada olduğunu söyleyen,
  • İhtiyacına yanıt vereceğinizi garantileyen,
  • İlgi çeken ve merak uyandıran,
  • Tıklama aksiyonunu söke söke alacak,

bir meta açıklaması girmelisiniz.

Ha bir de; lütfen meta açıklamasını anahtar kelime çorbasına çevirmeyin.

Meta Image veya OG:Image (Görsel):

"Bazen bir resimdi, binlerce kelimenin anlatamadığını anlatan."

İçeriklerinizi sosyal medyada servis ediyorsanız veya insanların içeriğinizi paylaşabileceğini düşünüyorsanız, bu konuya ekstradan vakit ayırın.

Linkiniz Facebook'da paylaşıldığında Sevimli Hayalet Casper gibi durmamalı. İlgi alanı odağında çekici ve cezbedici olmalı. (Bu arada; seksapalite işini çok da şeapmayın)

Önemli: Seksi meta etiketleri hazırlamak için artık hazırsınız! Bu sayfaya girip, içeriği okutmayı başardıysam, yukarıdaki tekniklerin önemli bir kısmı sizde işe yaramış demektir. Neden diğerlerinde de yaramasın ki?

Makalemizle iİlgili Görüşlerini Belirtebilirsin


Bir Sorunuz mu Var?

Sorularınızı cevaplamayı bekleyen muhteşem bir ekibimiz var.
Bize Ulaşın.