Spotify, içerik üreticilerine yönelik ses alanındaki desteklerini sürdürüyor. Bugün itibariyle, radyo yayıncılarının podcast yoluyla para kazanmalarına bir şirketi satın alarak olanak tanıyor. Altı yıldır aktif faaliyet gösteren Avustralya kökenli Whooskaa‘nın satın alındığını duyurdu.
Spotify, Avustralya Radyo Ağı gibi bazı radyo yayıncılarının podcast barındırma platformu Megaphone’a güvendiğini ve Whooskaa radyo teknolojisinin buna entegre edileceğini söyledi. Henüz satış fiyatı konusunda şirket tarafından resmi bir açıklama gelmedi.
Spotify, Whooskaa’yı satın aldı
Radyo ağları, canlı yayınları yakalayarak ve yalnızca podcast spotlarına yer açmak için reklamları düzenlemek ve kaldırmak amacıyla Whooskaa teknolojisini kullanabiliyor. Böylece yayın için çeşitli gösteriler hazırlama imkanı kullanıcılara sunulmuş oluyor.
Megaphone de şovlara ev sahipliği yapabilir ve Spotify, onları Spotify Reklam Ağı’ndan yararlanmaya teşvik ederek şovların para kazanmasının önünü açabilir. Bu sayede uygulamanın bu programların ulaştığı kitleye göre dinamik olarak reklam eklemesine olanak tanınmış oldu.
“Geleneksel radyo önümüzdeki 10 yılda ölecek”
Bakıldığında bu satın alım Spotify CEO‘su Daniel Ek‘in ortaya koyduğu sesin geleceği vizyonu için anlamlı duruyor. Ek, bu yılın başlarında geleneksel radyonun ölmekte olduğu ileri sürdü. Bu noktada şu sözleri kaydetti: “Önümüzdeki 10 yılı kesin olarak düşünürseniz, şimdiki radyo çökecek ve doğrusal bir alandan isteğe bağlı bir alana geçiyor. Mümkün olduğu kadar çok insanı talep üzerine akışa dönüştürmek ve umarız tercih ettikleri platform olarak Spotify’ı seçmek için bu yarışta olduğumuzu düşünüyorum.” dedi.
Önemli bir konuma gelmeyi planlıyor
Spotify bu geçişin tüm yönlerinde önemli bir konuma gelmeyi planlıyor. Bu noktada en önemlisi yayın şovları için reklamları satın alması oluyor. Radyo alanındaki farklı şirketler de benzer bir teknolojiye yatırım yapıyor. Bu yılın başlarında iHeartMedia, Omny Studio da dahil olmak üzere Triton Digital’i satın aldı.