CPA (Cost Per Action) her aksiyon için maliyet anlamına gelmektedir. Hedeflenen aksiyon genellikle sabit ya da yüzdesel olarak ücretlendirilir.
E-ticaret sitelerinin hedefi çoğu zaman ürün satışıdır. CPA modelinde çalışılan reklamlar üzerinden gelen trafik sayesinde satılan her ürün için ya sabit bir ücret ya da ürünün belirli yüzdesi yayıncıya ödenir.
CPA, pazarlamacıların en çok sevdiği metriklerden birisidir. Çünkü ücretlendirme sadece ürün satışı olduğunda gerçekleşir.
CPA Nasıl Hesaplanır?
CPA Toplam Maliyetin, Toplam Aksiyon sayısına bölünmesiyle hesaplanır.
Örneğin yeni bir televizyon modeli için reklam yapmayı planlıyorsunuz. Bu reklam için 2250 TL’lik bir bütçe ayırdınız. Yaptığınız reklam sonucunda 75 adet televizyon satışı gerçekleşti. Bu reklamın CPA’ini aşağıdaki gibi hesaplayabiliriz.
Yukarıdaki hesaplama sonucunda her televizyonun satışı için 30 TL harcadığımızı görüyoruz.
Aradığınız Bilgiyi Bulamıyor musunuz?
Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,