CPO veya Cost Per Order, bir e-ticaret sitesinde belirlenmiş olan ürünlerin reklam üzerinden gelen ziyaretçiler tarafından sipariş verilmesi halinde reklam verene sipariş başına ücretin ödendiği modeldir. Cost Per Order ile firmalar bütçelerini, %100 kazanç sağlayacakları reklam modeline yatırmış olurlar. Sipariş Başı Maliyet ile reklamın gerçek başarısını ölçmek mümkün hale gelir.
Cost Per Order (Sipariş Başı Maliyet) kampanyalarını başarıyla tamamlamak oldukça zordur. Çünkü ziyaretçi sitenizde herhangi bir reklama kolaylıkla tıklayabilirken sizin belirlediğiniz şekilde sipariş işlemini gerçekleştirmeyebilir. CPO geliri için ziyaretçinin ürünü sepete eklemesi yeterli olmayıp, satın alma işlemini gerçekleştirmesi de kriter olarak belirlenebilir.
Sipariş başı maliyet (CPO) rakamları belirlenirken bu kararda şirketin birçok bölümü de etkili olmaktadır.
Soruları yanıtlanırken Sipariş Başı Maliyet (Cost Per Order) etkilenmektedir.
Cost Per Order ile reklam maliyetinizi hesaplamak için bilmeniz gereken iki şey vardır.
Maliyet = Pazarlama Giderleri / Sipariş Sayısı
Cost Per Order, düşük bütçeye sahip küçük ve orta ölçekli şirketlerde reklamcılık için fazla harcama riskini azalttığından çok daha önemlidir.
Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,
Bir Destek Talebi Oluşturun.