Dikey e-ticaret, çok geniş ürün yelpazesi bulunmayan, belli ürün ve ürün gruplarına odaklanmış firmaların yaptığı işe verilen isimdir.Belirli bir ürün grubunu talep eden tüketicilere hizmet veren ve aynı zamanda belirli bir kitleyi hedefleyen bu e-ticaret sitelerinin oluşturduğu dikey e-ticaret sistemi, niş bir alana sahiptir. Bu gruba örnek olarak, sadece oyuncak satan, çiçek satan ya da nikah şekeri satan firmalardan bahsedebiliriz.
Dikey E-Ticaretin Avantajları Nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantajları şu şekildedir;
Az maliyet
Kolaylık sağlama
Müşteri ilişkilerinde kaliteli hizmet
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) kolaylığı
Dikey E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?
Satış Trafiği
Trendlerin Değişimi
Hedef Kitleye Ulaşmak
Gönderim Maliyeti
Dikey E-Ticaret Hangi Firmalar İçin Uygundur?
E-ticaret sitesi açmadan önce yapmanız gereken iş modelinizin ne olacağına karar vermektir. Açacağınız siteye uygun olarak hizmet ve ürünlerin belirlenmesi başarılı bir adım olur. Peki, dikey e-ticaret modeli hangi firmalar için uygundur?
Kolay ve az maliyetli bir başlangıç yapmak isteyen firmalar,
Belli bir kategoride ürün modeli sunan firmalar,
Rekabeti düşük olan, fazla sermaye gerektirmeyen, niş bir pazarda yer almak isteyen ve belli bir kitleyi hedefleyen firmalar,
Reklam ve pazarlama bütçesini düşük tutarak, stokta az sayıda ürüne yer veren firmalar,
Küçük ve orta ölçekli firmalar dikey e-ticaret modeli için uygundur.
Aradığınız Bilgiyi Bulamıyor musunuz?
Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,