eski değerini yitirdi. Meta etiketleri hala ziyaretçiler ve arama motorları için oldukça önemli:
Title (Başlık) - Çok önemli
Description (Açıklama) - Daha az önemli
Image (Görsel) - Hala çok önemli
Keyword (Anahtar kelime) - Önemsiz, negatif etkiye sahip
Olaya tarihsel açıdan bakacak olursak: Keyword etiketleri ilkel robotların Web'de kapı kapı dolaştığı günlerde epey önemliydi. Çünkü; Google ve diğer arama motorları bu anahtar kelimeler sayesinde siteleri kategorilendirebiliyordu.
2009 yılında Google'ın resmi olarak Keyword meta etiketlerinin artık Pagerank açısından bir değerinin kalmadığını ve bu etiketi kullanmanın sıralamanızı olumsuz etkileyebileceğini açıkladı.
Yani; bizler için artık başlık, açıklama ve görsel meta etiketlerinin önemli olduğunu söyleyebiliriz.
Birçok nedeniniz var:
Aşağıya geçmeden önce, kusursuz ve seksi meta etiketleri oluştururken yardım alabileceğiniz birkaç araçtan bahsedeyim:
Yukarıdaki tüm araçlardan bir gün mutlaka faydalanmak isteyeceksinizdir. WM Aracı'nın Meta Tag oluşturucu ve gösterici araçları, size işleri manuel yürütmek istediğinizde yardımcı olacaktır.
WordPress'in Yoast eklentisi ve benim favorim MetaTags.io ise blog vb. CMS sistemleri kullanıyorsanız hedefi 12'den vurmanıza yardımcı olabilir.
Size daha önce hiç kimsenin söylemediği bir sırdan bahsedeyim:
Başlık, SEO ve ziyaretçiler için uygun olmalıdır. SEO için uygun bir başlık sizi boşa kürek çekmekten kurtarır. Ama sadece SEO için atılan bir başlık, vahşi SERP'in doğasına uygun değildir.
Aynı zamanda sadece ziyaretçi düşünülerek atılan başlık da işe yaramaz.
Sayfa başlığınız:
Oluşturduğunuz Title Tag'in nasıl göründüğünü görmek için MetaTags.io veya WordPress'in Yoast eklentisi gibi araçlardan yardım alabilirsiniz.
Meta açıklamaları artık arama motorları için pek bir anlam ifade etmiyor. Peki, ya sitenize tıklamayı düşünen kullanıcılar ne olacak?
Eğer içeriğinizi pazarlama gayeniz yoksa ve spor olsun diye bir içeriği Web'de yayınlıyorsanız (ben bazen öyle yapıyorum) o zaman meta açıklaması oluşturmanıza gerek yok.
Amacınız daha çok kullanıcıya ulaşmak, içeriğinizi kitlelere ulaştırmak ise o zaman meta açıklamasını Google'ın insafına bırakmamalısınız. Kullanıcıya:
bir meta açıklaması girmelisiniz.
Ha bir de; lütfen meta açıklamasını anahtar kelime çorbasına çevirmeyin.
"Bazen bir resimdi, binlerce kelimenin anlatamadığını anlatan."
İçeriklerinizi sosyal medyada servis ediyorsanız veya insanların içeriğinizi paylaşabileceğini düşünüyorsanız, bu konuya ekstradan vakit ayırın.
Linkiniz Facebook'da paylaşıldığında Sevimli Hayalet Casper gibi durmamalı. İlgi alanı odağında çekici ve cezbedici olmalı. (Bu arada; seksapalite işini çok da şeapmayın)
Önemli: Seksi meta etiketleri hazırlamak için artık hazırsınız! Bu sayfaya girip, içeriği okutmayı başardıysam, yukarıdaki tekniklerin önemli bir kısmı sizde işe yaramış demektir. Neden diğerlerinde de yaramasın ki?