Dünyanın en büyük video platformu olarak pazarın orta yerine seyyar koltuk atan YouTube, iyi yayıncı ile kötü yayıncıyı ayrıştıracak önemli bir yeniliğe imza atıyor.
Sessiz sedasız duyurulan yeniliğe göre YouTube artık kopya ve değersiz içerik sunan kanalları anında platform dışına şutlayacak.
YouTube yardım forumu üzerinden sessizce duyurulan yeniliğe göre kopyalanan içerikleri, tekrardan upload edilen videoları ve kullanıcıya değer sunmayan içerik sahibi kanalları, “duplicative content”nedeniyle platformdan kaldıracak.
YouTube’un belirttiğine göre kopya içeriklerin veya kopyalanmış kabul edilebilecek içeriklerin platformda tekrar tekrar farklı yayıncılarca yayınlanması YouTube Ortaklık Programı’nın politikalarını açıkça ihlal ediyor.
Şirketin açıklamasına göre YPP politikaları yalnızca içerikleri orijinal, ilgili ve seyircilere değer katan kanallara izin veriyor. Birçok kaynakta yayınlanan videoları yayınlamak veya varolan bir içeriği farklı bir şekilde tekrar yayına almak izleyicilere istenen değeri katmıyor.
İyi ve kötüyü birbirinden ayırmak isteyen YouTub,e bugüne kadar kopya içerikler için bazı ufak aksiyonlar sergilese de, bu değişikliğin şimdiye dek alınan en kapsamlı aksiyon kararı olacağı düşünülüyor.
Peki, risk tam olarak hangi yayıncıları bekliyor?
YouTube’a göre örnek kopya içerikler:
Google, kanalınız silindiği ve ihtarınızı aldığınız anda kanalınızdaki içerikleri güncellemenizi ve tekrar YouTube Partner Program’a başvurmanız için 30 gün süre tanıyacak.
Forumda belirtilene göre YouTube bu nedenle silinmiş kanalların tekrar aktif edilmesi için kanalınızın gerçekten ziyaretçilere değer sunan bir kanal olması gerektiğine ikna olmalı ki, bunun pek kolay olmayacağını tahmin ediyor olmalısınız.
YouTube, kanalını filtreden uzak tutmak isteyen yayıncılar için de bazı tavsiyelerde bulundu:
YouTube’un politika değişikliği, otomatikleştirilmiş kazanç ağı kurmak isteyen spammer’lerı üzerken aynı zamanda orijinal yayınlar üreten YouTube yayıncılarını mutlu etmeyi başaracak gibi duruyor.